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Source Mods

Zombie Panic: Source: Version 2.3

14.08.2012 | 22:05 Uhr | von Dienstbier
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Ein frisches Update für die altgediente Mehrspieler-Mod Zombie Panic: Source wurde auf die Steam-Server geladen. Nachdem bereits in der letzten Woche der erste große Schwung kam, wurde jetzt nochmal ein kleiner Patch nachgeschoben und die offizielle Ankündigung veröffentlicht. Intern trägt das Update die Ziffer 2.3 und steht damit für eine größere Aktualisierung, die neue Spielinhalte mit sich bringt.
Und tatsächlich wurden nicht nur Fehler behoben und Balance-Änderungen vorgenommen, sondern auch eine neue Map namens "Corpsington" eingefügt und ein weiterer Charakter in die Auswahl aufgenommen. Das nachfolgende Video zeigt erste Eindrücke aus der neuen Map.



Im Changelog, der unterhalb folgt, sind auch einige wichtige Änderungen am Spiel zu finden, die in der offiziellen Ankündigung der Entwickler keine Erwähnung gefunden haben. So lassen sich nun auch Kopftreffer mit Nahkampfwaffen erzielen, dem Changelog nach zu urteilen, scheint dies vorher nicht möglich gewesen zu sein. Darüber hinaus ist es Spielern jetzt möglich, zu sehen, was ihre Kollegen bei sich tragen und bei Bedarf sämtliche nicht genutzte Munition abzulegen. Ein weiteres interessante Features ist, dass Überlebende jetzt zufällig infiziert werden können, wenn die Zombie-Fraktion zu schwach ist. Alles in allem fallen die Neuerungen erwartungsgemäß - das Team arbeitet mittlerweile an einem kommerziellen Projekt - alles andere als revolutionär aus, dafür runden sie das Spielprinzip von Zombie Panic wieder ein bisschen weiter ab.

  • ===== 2.3b (08-13-2012) =====
  • Updated zpa_town.
  • Fixed ZPA overtime.
  • Tweaked infection at end of the round.
  • Fixed Fire Spread.
  • Fixed Melee hit sounds.
  • Fixed Infected changing character upon turning.
  • Fixed Duck then Jump jitter.
  • Fixed HUD issues at 5:4 scale.

  • ===== 2.3a (08-7-2012) =====
  • Fixed voice spam.
  • Fixed NeedAmmo message bug.
  • Changed latejoin default value to 30 seconds.
  • Fixed overtime message at ZPA when round is over.
  • Added cvar to control latejoining: mp_latejointime
  • Included map zpo_corpsington.
  • Added ammo specification for NeedAmmo message.
  • Fixed delay when displaying new map at loading screen.
  • Fixed Panic reequipping active weapon.
  • Fixed starting round walking.
  • Fixed spawns disabling.
  • Fixed grenade timer bug.
  • Added entity to disable automatic weaponry balance.
  • Added option to not spawn a weapon/ammo under a certain amount of players.
  • Added server convar to disable bunnyhop block, sv_bunnyhopblock.
  • Added ladder prediction.
  • Added Community Map Rating system.
  • Changed crosshair.
  • Fixed most stuck cases.
  • Added max ammo weight support for third party modding.
  • Added convars to limit ragdolls, cl_maxragdolls and sv_maxragdolls.
  • Added ragdoll persistence.
  • Readded infected collision.
  • Joined walk and lunge keys.
  • Fixed ZPA bugs.
  • Added game_image entity.
  • Added font support to game_text.
  • Added Display Weight and Hide Empty Ammo options.
  • Added fire spreading.
  • Changed Ammo, Stamina, Health, Armor and Weapon HUD.
  • Added Melee headshot.
  • Added trigger for phone primary attack, trigger_phone.
  • Added ConVar for head shots only mode, mp_headshotsonly.
  • Fixed PushAway force.
  • Tweaked Barricades physics impact resistance.
  • Fixed survivor detecting zombies in chat and mic.
  • Fixed winchester reloading animation.
  • Added math entity to remember between rounds, math_static.
  • Fixed server overwriting player default model.
  • Improved sv_gravity changes.
  • Added survivors seeing what the teammate is carrying.
  • Added late join with zombie and weaponry scaling.
  • Added infection to random player when there's not enough zombies.
  • Fixed being carrier in a row.
  • Added key to drop all unused ammo (ALT).
  • Increased player ability while crouching.
  • Tweaked shotguns.
  • Added system to remember players who left after joining.
  • Added crouch walking.
  • Enabled picking damaged boards.
  • Readded option to drop smaller amount of ammos.
  • Added dropped items grouping.
  • Fixed triggers not interacting with weapons and items.
  • Added new character Vanessa.
  • Fixed remaining health for medkits, pills and armor.
  • Added zombie group health indicator.
  • Added option to drop armor on ammo menu.
  • Fixed Push recharge time when missing objects.
  • Fixed setting cl_playermodel to carrier model.
  • Fixed USE sound blocking other sounds.
  • Fixed wasting lunge without lunge speed.
  • Removed Commons collision.
  • Fixed zombie respawn with a life available before death.
  • Added distance for info_beacon.
  • Fixed Can't init entities bug.
  • Removed beacons limit.
  • Fixed plugin's ChangeTeam compatibility.
  • Fixed IEDs stuck with players while there's an active IED.
  • Added new Zombie Vision. (Press L to toggle between new and old)
  • Added item_delivery and trigger_itemreceiver.
  • Added client and server convars to enable sprays.
  • Added option for info_beacon to display only for a selected team.

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