Für die Mod
Art of Ascension ist vor nicht allzu langer Zeit ein Update auf Version 0.9 erschienen. Die Mod erweitert HL2:DM um einige Rollenspielelemente wie Klassen, Levels und besondere Fähigkeiten - ganz ähnlich wie das WC3-Plugin für CS.
Hier die Changelog für die neue Version:
Zitat: Server
- All ammo pickups grant 5 Mana Points
- Alchemy level 10+ now increases Max Mana Points
- Alchemy level 35 grants Create Health
- Alchemy level 45 grants Create Health Trap
- Alchemy level 60 grants Create Armor
- Alchemy level 90 grants Aura of Invisibility
- Charisma 10 grants Pogo Jumping (you need the v0.9 client to use this command)
- Stamina level 40 grants HP Toughness
- The Mana cost of flying increases the longer you remain flying in the air
- Lower Mana cost of flying to 3/second at 70 Agility, and 5/second at 90 Agility
- Increase wall armor charger capacity to 100
- Increase normal armor pickups to 25
- Add 'denied' sounds whenever attempting an action you lack the ability to do
- Take frag ratio of victim into consideration for determining experience points
- Increase all armor strength by 25%
- Change weapon Grenade base to 100 and per-level to 6
- Change weapon RPG per-level to 3.5
- Change weapon Shotgun per-level to .2
- Change weapon SLAM base to 50 and per-level to 4.5
- Do not let +speed misleadingly make the speed sound when you lack the ability
- Fix HUD display of HP over 500
- Fix issue where a player with no spawn weapon set would cause the scoreboard and stats to display incorrectly
Client
- Flash the Mana hud element when Mana changes
- Miscellaneous hud tweaks (always display hud elements, even when at empty or full)
- Make non-overriding default config
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Wie man vielleicht erkennt, bezieht sich das Update vor allem auf Server. Ein Update ist für Clients auch nicht zwingend notwendig, aber kann bei den kleinen Verbesserungen natürlich nicht schaden.