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Autor Beitrag
# 1
HLP - Ehrenmember
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Thread-Starter
Nihilanth
11.193.209 Punkte
Dabei seit: 20.04.2004
8.927 Beiträge
Ich glaube nicht, dass es diesen Unterschied gibt. Jeder Hardware-Experte muss auch wissen wie die Maschine funktioniert. Vielleicht war sie sich "zu gut" dafür die simple Arbeit zu machen, aber das ist im Software-Bereich ja nicht anders. Auch da müssen erfahrene Designer die simplen Arbeiten machen, weil es auch dort keine Grunts gibt und es funktioniert.

Genau zu dem Thema haben sich Erik Johnson und Robin Walker übrigens mal geäußert:

Zitat:
Okay, so, if you allow people to do what they want – even under the knowledge that they are remarkably talented, hard-working, self-starting team players – they will naturally gravitate to the work that excites them the most. That means, in theory, that you’ll have a studio of people doing amazing stuff, yes, but also avoiding the essential monkey work.

EJ: Actually no. We have this philosophy at Valve which permeates across the company and everyone has to adhere to: ‘What Is Best For Our Customers’. People are hired and work on the basis that they respect and understand this policy.

RW: Yeah and when we get an amazing programmer to do the monkey work, some will ask ‘well why do I have to do this? I’m super talented at this other stuff?’ It’s because that a project works out so much better when one person does everything from the ground-up, and understands everything.

And we make a habit of getting our best people to do the ‘monkey work’ as well, because usually – and this theory has been tested many times – when you get your best people to do all of a project, they usually find elegant solutions.

We have our finest artist say ‘why do I have to make world props?’ Because they’re the best and they’ll figure things out that no one else will. So our art director will design a world in such a way that no one at the company will ever have to think about making additional garbage bins ever again.

If people don’t want to do the heavy lifting, that’s their problem. We don’t want to work in an environment where anyone at the company is treated as a second-class citizen and has to do less interesting work.


Das ist praktisch das exakte Gegenteil von dem was Ellswort sagte bzw. wollte und da prallten zwei völlig gegesetzliche Anschauungen aufeinander. Da sie sich nicht anpassen wollte oder konnte (nicht jeder kann in so einer Umgebung arbeiten, das ist ja nichts negatives) musste sie eben gehen, da sich Valve wegen ihr nicht komplett ändern wird.
[Beitrag wurde 4x editiert, zuletzt von Trineas am 08.07.2013, 22:31]
08.07.2013, 22:28 Uhr Anzeigen

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