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Garry's Mod: Riesiges Update

21.12.2006 | 02:15 Uhr | von Trineas
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Ein neues Update für Garry's Mod 10 wurde in der Nacht auf Donnerstag über Steam veröffentlicht. Wichtigste Neuerungen sind der neue Model-Spawn-Modus und der Turret-Modus. Dazu gibts noch unzählige Bugfixes und kleine Verbesserungen, hier der Changelog im Detail:

  • Garry's Mod

  • Added Prop Spawner toolmode
  • Added Turret toolmode
  • Clicking an existing balloon now updates its colour & material as well as power
  • Clicking an existing thruster now updates its effect, toggle mode & damage mode, as well as power
  • Clicking an existing dynamite now updates its power
  • Clicking an existing lamp now updates its colour
  • Pressing reload with any constraint toolmode removes all that type of constraint from the targeted prop (includes nocollide & keepupright)
  • Pressing reload with the remover toolmode removes all constraints from the targeted prop
  • Duplicate welds are now ignored
  • Welds automatically nocollide the two welded objects together
  • map2 can now only be called by the server admin
  • The undo system is now accurate
  • Colour change alpha should now always work, regardless of rendermode
  • Improved stability of constrained objects held by the physgun
  • Fixed Undo performance issues
  • Fixed crash when throwing spear at rollermine
  • Fixed max balloon limit reached when attempting to change an existing balloons properties
  • Fixed max emitter limit reached when attempting to change an existing emitters properties
  • Fixed max hoverball limit reached when attempting to change an existing hoverballs properties
  • Fixed hoverball strength not getting set
  • Fixed nailgun nails actually get duplicated properly
  • Fixed rare physgun crash
  • Fixed playerConnect Event crash
  • Fixed barnacle tongue crash
  • Fixed rare Control Panel crash
  • Fixed Spawn menu save button not saving, and instead deleting all of your spawn menus
  • Fixed Buffer Overrun with 200+ constraints in a constraintsystem
  • Fixed Toolgun prediction getting confused about which stage it's on
  • Fixed errors when datafolder convar was wrongly defined
  • Fixed wrong tool information being shown if you change tools half way through an action
  • Fixed limit errors when duplicating vehicles
Mit dem neuen Spawn-Modus ist es möglich Models gezielt an eine Stelle zu setzen. Ein Screenshot soll die neue Funktion demonstrieren, ein zweiter zeigt den neuen Turret-Modus:

Thumbnail Thumbnail

Doch neben den beiden Screenshots hat Garry Newman auch ein interessantes Video online gestellt. In über 8 Minuten zeigt es witzige Szenen aus Garry's Mod 10, etwa ein fahrradfahrender G-Man, ein funktionierender, gigantischer Toaster oder ein großes Blech-Ungeheuer. Ansehen könnt ihr euch das YouTube Video hier:
Wie immer wird das Update automatisch runtergeladen, sobald ihr Steam (neu)startet.

Garry's Mod

Engine: Source Mod
Typ: Multiplayer, Physik
Entwickler: Garry Newman / Facepunch Studios
Released: 23.12.2004
Tags:  Fun oder Arcade, Geschicklichkeitsspiel, Gravity-Gun, Physik, Professioneller Entwickler

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