Auch die Public Beta von
Orion verschiebt sich um ein paar Tage. Am Donnerstag hieß es zunächst, man würde den Release auf den 14. Dezember verschieben. Bereits einen Tag später, am Freitag, ruderte man zurück und versprach, doch schon Sonntag zu veröffentlichen. In der zusätzlichen Zeit sollen Server aufgesetzt, Dateien hochgeladen und letzte Korrekturen gemacht werden. Was sich seit Mittwoch alles getan hat, erfahrt ihr im gerade veröffentlichten Changelog zur neuen Version.
- Game Performance / Bugs:
- Remove bug: Server Crash / Lock-up.
- Increase range-of-damage for Melee Attacks.
- Make the Flag a 1-hit-kill.
- Remove secondary firemodes for Shotgun and Sniper Rifle.
- Remove the delay on 3-burst for the FNC-30
- Change the Respawn System. Remove the waves and make it a default timer (default is 5 seconds).
- Add VGUI for keypads (disable / restore, etc).
- Add more death icons.
- Remove Dynamic Scope overhead stuff (creating lots of FPS problems).
- Remove Bullet Push feature on guns (where it launches the player).
- Optimized textures in: materials/quagamire.
- Optimized textures in: materials/scale.
- Optimized textures in: materials/glacier.
- Fix Health Dispensers: If you are Support class you cannot get health unless you are under 100hp.
- Enable Flag Reset (after 60 seconds idle - somehow it got broken).
- Enable Objective VGUI (got broken - probably due to the pre-game stuff we did with the flag entities)
- Added Menu Option: Missing binds from the Options -> Keyboard portion.
- Decrease (slightly) Player Speed: Running Speed (leave sprint the same). (they are currently the same speed).
- Add Multiplayer Menu Option: Toggle Iron & Scope / Hold Iron & Scope.
- Add Multiplayer Menu Option: 1st-Person Death Cam (default) / 3rd-Person Death cam.
- Art / VGUI related:
- Incorporate new VGUI: Team Selection Menu.
- Incorporate new VGUI: Class Selection Menu.
- Incorporate new VGUI: Carrier Win Logo.
- Incorporate new VGUI: Altair Win Logo.
- Remove Shader: Damage Blur (red scren) (Replace it with directional damage indicators instead).
- Weapon related:
- Update weapon: Shotgun (15 ft. spread cut-off (50%damage renders) / (25 ft. cut-off (25% damage renders).
- Update weapon: RNC-44 (fix / use original iron animations & origins & fix spread damages)
- Update weapon: MX-4 (fix / use original iron animations & origins & fix spread damages).
- Update weapon: CV-10 Pistol (fix / use original iron animations & origins).
- Update weapon: M-40 Magnum (fix / use original iron animations & origins).
- Update weapon: Sniper Rifle (non-scope is now less accurate / modified damages).
- Update weapon: FNC-30 (reduce recoil / remove delay between 3-burst shots).
- Update weapon: Light Machine Gun (reduce damage / slightly reduce accuracy).
- Update weapon: CTF Flag (increase speed of melee animation).
- Level design related:
- Add level: ctf_catchment_b9c
- Add level: ctf_shadow.
- Add level: ctf_quagmire.
- Add level: ctf_myst_b3
- Add level: ctf_reactor_xl
- Modify level: ctf_incursion: Optimized Fog & Smoke / Re-do lighting and fog-fade distance / Optimize.
- Modify level: ctf_geode: Optimize the middle / Increase the brighntess.
- Modify level: ctf_quagmire: Modify keypad functionality (streamline it).
Die Vorabversion soll, so TOP!C Studios, etwa 2000 Mal in 48 Stunden heruntergeladen worden sein. Ob es ein Update für alle Besitzer der ersten Beta geben wird oder ob alle Daten neu heruntergeladen werden müssen, wurde noch nicht bekannt gegeben. Für Januar ist die nächste Version geplant. Darin werden erstmals alle Alien-Waffen und zwei neue Spielmodi integriert sein. In den folgenden Tagen sollen Forum und Website einen neuen Anstrich bekommen. Wer bei der Releaseparty dabei sein will, meldet sich am besten in der
Steamgruppe von Orion an.