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Forum > Mods > Source Mods > Zombie Master Black Edition
Status: Offen
14 Beiträge
Letzter Beitrag Seiten (1):  [1]


Autor Beitrag
# 1
CrimsonMoon  (37)
Nachricht offline
Barnacle
388 Punkte
Dabei seit: 27.10.2008
398 Beiträge
Zombie Master Black Edition
Ne schöne Mod Modifikation neue und mehr waffen neue zombies finds fast besser als das normale

Zombie Master Black Edition 1.1
23.08.2009, 22:13 Uhr Anzeigen
# 2
Dienstbier  (33)
HLP - Redakteur
Nachricht offline Moderator
Shock Trooper
7.766 Punkte
Dabei seit: 02.10.2006
2.989 Beiträge
:eek: Interessant. Dazu gibt's eine News. Danke crimsonmoon.
[Beitrag wurde 1x editiert, zuletzt von Dienstbier am 24.08.2009, 07:03]
24.08.2009, 07:01 Uhr Anzeigen
# 3
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge
Wir haben auch seit neuestem(tm) ein MODDB Profil:
http://www.moddb.com/mods/zombie-master-black-edition

Version 1.2 sollte am Sonntage release-fertig sein.


-cat
Zombie Master Black Edition Team
26.08.2009, 12:09 Uhr Anzeigen
# 4
Dienstbier  (33)
HLP - Redakteur
Nachricht offline Moderator
Shock Trooper
7.766 Punkte
Dabei seit: 02.10.2006
2.989 Beiträge
Und es heißt tatsächlich "Zombie Master Black Edition" und nicht "Zombie Master: Black Edition"?
26.08.2009, 18:13 Uhr Anzeigen
# 5
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge
Ist eigentlich egal. hab den : in letzter Zeit weggelassen, deshalb ist die Schreibweise ohne : "offiziell".
Fall das Mod in den News auftauchen soll würde ich empfehlen bis zur 1.2 zu warten, da esdeutlich mehr Verbesserungen enthält.
[Beitrag wurde 1x editiert, zuletzt von cat am 26.08.2009, 19:29]
26.08.2009, 19:28 Uhr Anzeigen
# 6
Dienstbier  (33)
HLP - Redakteur
Nachricht offline Moderator
Shock Trooper
7.766 Punkte
Dabei seit: 02.10.2006
2.989 Beiträge
Okay, so machen wir es.

In unserer Datenbank ist die Mod jetzt schonmal :)
Zombie Master Black Edition
26.08.2009, 19:52 Uhr Anzeigen
# 7
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge
Zitat:
Die Waffen aus dem Original werden bis auf zwei durch andere Modelle ersetzt.


Ist nicht ganz korrekt. Unsere Winchester ist ein komplett neues Modell und das Faust Modell basiert auf HL2 (wie bei jedem anderen Mod), ist jedoch komplett mit neuen Animationen versehen.
26.08.2009, 20:18 Uhr Anzeigen
# 8
Dienstbier  (33)
HLP - Redakteur
Nachricht offline Moderator
Shock Trooper
7.766 Punkte
Dabei seit: 02.10.2006
2.989 Beiträge
Anlässlich der Version 1.2 gibt es eine Meldung auf der Startseite :) .

Neuauflage: Zombie Master Black Edition
30.08.2009, 16:18 Uhr Anzeigen
# 9
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge
Guten Morgen,

Ich möchte nur eben schnell bekanntgeben dass wir mit der Weiterentwicklung von ZMBE angefangen haben.

Unser neues Forum:
http://zmbe.theicecave.net/index.php

Ich hab einen Blog thread eingerichtet in dem wir ab und zu Infos und Screengrabs vom Mod posten.

Da wir noch nicht viel zu zeigen haben was die neue Version betrifft wollte ich nur ganz still diesen Forumlink hier posten.
Anstatt mit tollen Konzepten anzugeben (von Dingen die noch nicht ganz fertig sind), belasse ich es bei einem Ominösen screenshot den man im besagten Thread in unserem Forum findet, viel Spass beim Orakeln!
[Beitrag wurde 1x editiert, zuletzt von cat am 21.06.2010, 03:26]
21.06.2010, 03:24 Uhr Anzeigen
# 10
Dienstbier  (33)
HLP - Redakteur
Nachricht offline Moderator
Shock Trooper
7.766 Punkte
Dabei seit: 02.10.2006
2.989 Beiträge
Sehr schöne Neuigkeit, Zombie Master verdient auch einfach eine Fortsetzung.
21.06.2010, 12:08 Uhr Anzeigen
# 11
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge
Hier ein paar Infos zu neuen Features:

Wer zu blöd ist das auf englisch zu verstehen:

Eines der Hauptfeatures sind

1. Manuelles Fummeln am Schlitten der Pistolen
2. Kein Ammo HUD, stattdessen sieht man am herausgezogenen Magazin wieviel Patronen noch in der Waffe sind.

Info on some of our new weapon features:


Manual action slide

Following the concept of manual pump action, the Makarov pistol will have this feature integrated into its
operation. The slide pull-back is needed in two situations:

1) If the weapon was completely emptied, the slide locks back and remains like this until a fresh magazine
is loaded. After this, the player has to press the secondary fire button to release the slide catch. The
slide will move back forth, load a new bullet into the chamber and the weapon is ready to fire.

2) If the weapon is jammed, a quick slide pull is needed to fix the problem. Pulling the slide back in this
situation will also eject the bullet that was in the chamber.

Note:
You can also pull back the slide whenever you want, to impress your fellow survivors without any of
the two situations being the case. It comes with a satisfying click sound at the cost of an ejected
bullet.



Gun jamming

Each firearm has a certain chance to jam while trying to fire a bullet. If a weapon jams, the player will be notified
by a loud click sound produced by the hammer hitting the firing pin. To unjam, one has to pull back the slide
manually with the slide key. The bullet in the chamber will be ejected in the process and the weapon is ready to fire
again. The chance to misfire for the makarov pistol is at 2%, which is not too often, but still noticable if it happens at
the wrong time.

Analog ammo checking

Instead of having information about the weapons' ammunition status on the hud, players will have to manually
remove the magazine from the weapon and "see for themselves" for many bullets are left. This is accomplished
by the new "Ammo check" key. When pressed, the magazine is removed from the weapon for a brief second and the
player can literally see the amount of bullets left in the magazine. The makarov pistol has a large cut-out
area on the magazine which makes this easy to check. The beretta M9 however does not, and the viewmodel hands
will literally put the magazine close to the player camera so one can take a look.


Alternate reload animations

There is a small chance of a different "more stressful" reload animation to be selected, which causes the viewmodel
to fumble around, taking more time.


*All of the above features are 100% working and coded, more features are to come, however we won't brag about
things we still have to materialize.
:P

[Beitrag wurde 1x editiert, zuletzt von cat am 22.06.2010, 15:17]
22.06.2010, 15:15 Uhr Anzeigen
# 12
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge

Weapon handling in ZMBE 2.0

New weapon features:






Ironsighting

Each firearm can be aimed down the sights to increase accuracy. (And because there is no crosshair provide the only reasonable way to aim). Sighted weapons will have a slightly reduced mouse turn speed and the movement speed of the player is greatly reduced.



------------




New weapon features
Manual action slide

Following the concept of manual pump action, the Makarov pistol will have this feature integrated into its operation. The slide pull-back is needed in two situations:

1) If the weapon was completely emptied, the slide locks back and remains like this until a fresh magazine
is loaded. After this, the player has to press the secondary fire button to release the slide catch. The
slide will move back forth, load a new bullet into the chamber and the weapon is ready to fire.

2) If the weapon is jammed, a quick slide pull is needed to fix the problem. Pulling the slide back in this situation will also eject the bullet that was in the chamber.

Note:
You can also pull back the slide whenever you want, to impress your fellow survivors without any of
the two situations being the case. It comes with a satisfying click sound at the cost of an ejected
bullet.


------------



Analog ammo checking

Instead of having information about the weapons' ammunition status on the hud, players will have to manually remove the magazine from the weapon and "see for themselves" for many bullets are left. This is accomplished by the new "Ammo check" key. When pressed, the magazine is removed from the weapon for a brief second and the player can literally see the amount of bullets left in the magazine. The makarov pistol has a large cut-out area on the magazine which makes this easy to check. The beretta M9 however does not, and the viewmodel hands will literally put the magazine close to the player camera so one can take a look.



------------




Analog magazine checking

The amount of magazine is displayed by pressign the "ammo-checking" key. The left hand reaches in the pouch and after some fumbling in the pocket all magazines that are in the inventory will be held up briefly.



------------




Gun jam

Each weapon has a very small chance to misfire and jam itself. To unjam, pull the slide back to eject the jammed bullet.




More to come..

There are quite a few more features, however these remain my dark dark sekrat.....
Hop by our new forums and voice your opinion! You like our manual action pumping in 1.2? then you will love 2.0. If you hate us for it, man the flamestationz! You will hate us even more!

All these gun features will take up all these new keys on your keyboard / mouse. Have this little spoiler and try to guess the new ones:

LMB - Fire
RMB - Ironsight toggle
SLIDE - Perform slide/pump action
C****_***O - SEKRAT
C****_*******E - SEKRAT

R*****_******Y - SEKRAT
R*****_********Y - SEKRAT
D*****_****K - SEKRAT
C*****_*******E - SEKRAT


Our new forums:
Zmbe.theicecave.net



Laters,

-cat








---------------------------------------------
>>>>>>>>>>Ich hoffe das ist vielleicht eine News wert. Der Artikel sollte bald bei Moddb auftauchen.
[Beitrag wurde 1x editiert, zuletzt von cat am 29.06.2010, 02:10]
29.06.2010, 02:05 Uhr Anzeigen
# 13
Dienstbier  (33)
HLP - Redakteur
Nachricht offline Moderator
Shock Trooper
7.766 Punkte
Dabei seit: 02.10.2006
2.989 Beiträge
Dem komme ich gerne nach.
29.06.2010, 13:05 Uhr Anzeigen
# 14
cat  (40)
Nachricht offline
Headcrab
0 Punkte
Dabei seit: 26.08.2009
59 Beiträge

//Developer Update

CLIP LOADER

Accessability sucks!
Far too long have game design mantras like „easy to learn, hard to master“ oppressed the hardcore gaming crowd. ZMBE 2 is going to throw accessability out of the window and replace it with confusing hardcore depth in gameplay.
ZMBE 2 gives the player a choice. Be smart, be stupid.
Therefore, ZMBE 2 will be the first zombie-themed FPS mod that allows you to be stupid with your gun. Mess up your reload, forget to press the slide catch, reach for the wrong magazine, have your gun jam in the wrong moment or even experience it having a last fatal stoppage that literally breaks the gun.


Skeptic player: Reach for the wrong magazine? What could that be?

In ZMBE 2 each pistol comes with 5 magazines. Instead of the bag of bullets featured in HL2, each magazine is realistically simulated. When magazine 1 is empty you can press any of the keyboard keys associated with the magazine slots (keys 1 to 5) to load a new one. Obviously in the heat of battle it might happen that you press the wrong button and load an empty magazine and look like a lama when you get bitchslapped to hell.

Skeptic player: Well this is all nice and hardcore, but other games, like Red Orchestra did this already. What is so hardcore about ZMBE 2?

ZMBE 2 is even more hardcore because it goes a bit further than that. I think a screenshot should help explaining it:

That's it. The first FPS game (that I know of) that lets forces you to reload the actual magazine. After merrily blasting away your 5 loaded magazines you need to find a quiet corner or barricaded room to reload them, bullet by bullet.


Falls das in die news kommt, schlage ich vor als Überschrift: "Und während Villariba schon feiert..."
25.07.2012, 20:05 Uhr Anzeigen
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