Ein neues Update für Garry's Mod 10 wurde in der Nacht auf Donnerstag über Steam veröffentlicht. Wichtigste Neuerungen sind der neue Model-Spawn-Modus und der Turret-Modus. Dazu gibts noch unzählige Bugfixes und kleine Verbesserungen, hier der Changelog im Detail:
- Garry's Mod
- Added Prop Spawner toolmode
- Added Turret toolmode
- Clicking an existing balloon now updates its colour & material as well as power
- Clicking an existing thruster now updates its effect, toggle mode & damage mode, as well as power
- Clicking an existing dynamite now updates its power
- Clicking an existing lamp now updates its colour
- Pressing reload with any constraint toolmode removes all that type of constraint from the targeted prop (includes nocollide & keepupright)
- Pressing reload with the remover toolmode removes all constraints from the targeted prop
- Duplicate welds are now ignored
- Welds automatically nocollide the two welded objects together
- map2 can now only be called by the server admin
- The undo system is now accurate
- Colour change alpha should now always work, regardless of rendermode
- Improved stability of constrained objects held by the physgun
- Fixed Undo performance issues
- Fixed crash when throwing spear at rollermine
- Fixed max balloon limit reached when attempting to change an existing balloons properties
- Fixed max emitter limit reached when attempting to change an existing emitters properties
- Fixed max hoverball limit reached when attempting to change an existing hoverballs properties
- Fixed hoverball strength not getting set
- Fixed nailgun nails actually get duplicated properly
- Fixed rare physgun crash
- Fixed playerConnect Event crash
- Fixed barnacle tongue crash
- Fixed rare Control Panel crash
- Fixed Spawn menu save button not saving, and instead deleting all of your spawn menus
- Fixed Buffer Overrun with 200+ constraints in a constraintsystem
- Fixed Toolgun prediction getting confused about which stage it's on
- Fixed errors when datafolder convar was wrongly defined
- Fixed wrong tool information being shown if you change tools half way through an action
- Fixed limit errors when duplicating vehicles
Mit dem neuen Spawn-Modus ist es möglich Models gezielt an eine Stelle zu setzen. Ein Screenshot soll die neue Funktion demonstrieren, ein zweiter zeigt den neuen Turret-Modus:
Doch neben den beiden Screenshots hat Garry Newman auch ein interessantes Video online gestellt. In über 8 Minuten zeigt es witzige Szenen aus Garry's Mod 10, etwa ein fahrradfahrender G-Man, ein funktionierender, gigantischer Toaster oder ein großes Blech-Ungeheuer. Ansehen könnt ihr euch das YouTube Video hier:
Wie immer wird das Update automatisch runtergeladen, sobald ihr Steam (neu)startet.