In der Nacht auf Heute wurde Garry's Mod in Version 9 veröffentlicht. Dass es eines der größten Updates zu früheren Versionen ist, zeigt nicht nur die Größe des Installers, die mit über 24 Megabyte deutlich größer ist als frühere Versionen, sondern auch der lange Changelog. Mit im Gepäck ist nicht nur die Mod an sich, sondern auch zahlreiche Gamemods, die mit dem neuen Feature LUA Script erstellt wurden - z.B. das Melonen Rennen.
Download Garry's Mod 9:
Nun aber zum doch recht großen Changelog:
Zitat: - [ADD] LUA scripting support
- [ADD] 'lua' console command to run LUA commands
- [ADD] 'lua_openscript' command to run a script
- [ADD] 'lua_listbinds' to list available bound functions
- [ADD] 'gm_defaultgamerules' command
- [FIX] Possible phys properties bug
- [FIX] Bots not interacting with physics
- [FIX] Random spawn crash
- [ADD] Motion blur effect
- [ADD] ALL maps now listed at the bottom of the SP/MP game panels
- [FIX] MP Game Panel now remembers maxplayers
- [ADD] Wind alter sliders in the Admin menu (buggy)
- [FIX] Blood now shows properly online
- [ADD] Enabled blood for our German speaking friends
- [ADD] New scoreboard
- [ADD] New admin options
- [FIX] Non chat text in chat area text being weird
- [FIX] Weapon selection popup when scrolling in spawn menu
- [FIX] Modcache optimizations
- [ADD] Zombie player model (Thanks to Podunkian)
- [ADD] Stalker player model (Thanks to Podunkian)
- [ADD] Classic Gordon player model (Thanks to Podunkian)
- [ADD] Charple player model (Thanks to Podunkian)
- [ADD] Corpse player model (Thanks to Podunkian)
- [FIX] Removed black screen on fall damage
- [ADD] Working spectator mode
- [FIX] Avatars now work for listen server hosts
- [ADD] gmod_gamesetup entity
- [ADD] gmod_runfunction entity
- [ADD] gmod_player_start entity
- [ADD] weapon_swep entity
- [FIX] Can now spawn using DoD spawnpoints
- [FIX] Bloom hitching when switched on for the first time
- [FIX] Colour mod hitching when switched on for the first time
- [FIX] Bots not registering as bots when they first joined a server
- [ADD] Scrollbar on spawnmenu dropdown box. (use gm_spawncombolines to alter)
- [ADD] Bloom presets menu
- [FIX] Colour mod shader now works
- [FIX] Reduced telefragging
- [ADD] cs_assault to CS:S minimod
- [ADD] 910ths gamemode by Garry Newman (aka garry)
- [ADD] Melon Racer gamemode by Garry Newman (aka garry)
- [ADD] Laser Dance gamemode by Garry Newman (aka garry)
- [ADD] Tactical Police Cops gamemode by Garry (really just Lua SWEP examples)
- [ADD] BirdPoo gamemode by Andy Vincent
- [ADD] Football gamemode by Tristan Pemble (aka n42)
- [ADD] Zombie Infestation gamemode by Matthew Mullins (aka g33k)
- [ADD] gm_build_tothetop gamemode by Matthew Mullins (aka g33k)
- [ADD] gm_build_bridge gamemode by Matthew Mullins (aka g33k)
- [ADD] Longsight gamemode by "MrSteak63"
- [FIX] Importing custom spraypaints now works
- [ADD] SetModel console command ("SetModel alyx", "SetModel breen" etc)
- [FIX] Memory leak in mod manager
- [ADD] gm_build_fortwars gamemode by Matthew Mullins (aka g33k)
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Vom reinen Physik Fun Tool zum Multifunktionswerkzeug - das Schweizer Taschenmesser der Source Modifikationen. Viel Spass mit Version 9!
PS: Möglicherweise gibt es bei manchen Spielern Probleme, so dass sie nach dem Starten der Map nur einen schwarzen Bildschirm sehen. Das hängt mit dem Bloom Effekt zusammen, der möglicherweise standardmäßig auf "On" gestellt ist. Einfach die "Q" Taste drücken und Bloom deaktivieren, solltet ihr das Problem haben.