Für die Mod 
Art of Ascension ist vor nicht allzu langer Zeit ein Update auf Version 0.9 erschienen. Die Mod erweitert HL2:DM um einige Rollenspielelemente wie Klassen, Levels und besondere Fähigkeiten - ganz ähnlich wie das WC3-Plugin für CS.
		
		
		
Hier die Changelog für die neue Version:
		
		
				Zitat: 	Server 
				- All ammo pickups grant 5 Mana Points
 	- Alchemy level 10+ now increases Max Mana Points
 	- Alchemy level 35 grants Create Health
 	- Alchemy level 45 grants Create Health Trap
 	- Alchemy level 60 grants Create Armor
 	- Alchemy level 90 grants Aura of Invisibility
 	- Charisma 10 grants Pogo Jumping (you need the v0.9 client to use this command)
 	- Stamina level 40 grants HP Toughness
 	- The Mana cost of flying increases the longer you remain flying in the air
 	- Lower Mana cost of flying to 3/second at 70 Agility, and 5/second at 90 Agility
 	- Increase wall armor charger capacity to 100
 	- Increase normal armor pickups to 25
 	- Add 'denied' sounds whenever attempting an action you lack the ability to do
 	- Take frag ratio of victim into consideration for determining experience points
 	- Increase all armor strength by 25%
 	- Change weapon Grenade base to 100 and per-level to 6
 	- Change weapon RPG per-level to 3.5
 	- Change weapon Shotgun per-level to .2
 	- Change weapon SLAM base to 50 and per-level to 4.5
 	- Do not let +speed misleadingly make the speed sound when you lack the ability
 	- Fix HUD display of HP over 500
 	- Fix issue where a player with no spawn weapon set would cause the scoreboard and stats to display incorrectly
  Client 
				- Flash the Mana hud element when Mana changes
 	- Miscellaneous hud tweaks (always display hud elements, even when at empty or full)
 	- Make non-overriding default config
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Wie man vielleicht erkennt, bezieht sich das Update vor allem auf Server. Ein Update ist für Clients auch nicht zwingend notwendig, aber kann bei den kleinen Verbesserungen natürlich nicht schaden.